Ik zie veel hooggevoelige, creatieve ondernemers vrij voorzichtig zijn in hun marketing.
Ze zijn te weinig assertief met verkopen en vaak mist er zelfs een goede marketingstrategie.
Nu ben ik helemaal niet zo van de “plannen” hoor. Ik vind het heerlijk om vanuit het moment te creëren. Maar zelfs DAN kun je een goede marketingstrategie hebben en die kan gewoon zo simpel zijn als: mensen laten weten wat je doet en hoe je ze kunt helpen en hoe er dat dan concreet uitziet. En vervolgens vragen of ze dus interesse hebben om verder geholpen te worden door je.

Het is echt heel simpel.

Maar zoals met alles: we creëren onze realiteit met onze overtuigingen en NIET met onze acties. Onze acties zijn een GEVOLG van onze overtuigingen.

En de meeste mensen hebben niet de BESTE overtuigingen over marketing en sales en DAT is de reden dat ze het niet of onvoldoende doen. NIET omdat het zo ingewikkelt is.

Ik las deze week ook weer dat iemand schreef: “Wie doet er verkoop sessies? Ik vind het zo sleazy.”

Maar dat HOEFT dus niet zo te zijn.
Ja, sales en marketing is sleazy als je iemand probeert iets op te dringen door middel van manipulatie waar ze helemaal niet op zitten te wachten, wat ze niet nodig hebben en wat ze weinig waarde gaat geven.
Maar dat heb ik mijn klanten nog NOOIT zien doen. Misschien dat ze dat soms wel zo voelen. Maar dat komt nog steeds niet door sales en marketing an sich.

Nogmaals: we creëren onze realiteit met onze overtuigingen.
Iedereen die je ontmoet spiegelt jouw overtuigingen.

Dus als je bijvoorbeeld een of meerdere van deze overtuigingen hebt (of een variant hiervan)


Mensen zitten niet op me te wachten.
Ik wil me niet “opdringen.”
Ze zeggen toch vast geen ja.
Ik wil niet afgewezen worden.
Verkopers zijn opdringerig en iedereen die geld wil verdienen is een hebberige graaier.

Dan ga je met die energie een salesgesprek in, ALS je überhaupt al salesgesprekken manifesteert met die energie.
Want diep van binnen zul je niet WILLEN verkopen. Want dan behoor je ook opeens tot de “opdringerige” salespersonen van deze wereld. En dat wil je echt niet. Dus zul je jezelf saboteren.
EN je krijgt ook bevestiging van je overtuigingen.
Want nogmaals, andere mensen zijn een spiegel van onze overtuigingen.

Je trekt dus mensen aan die dezelfde mening zullen hebben.
En die je dus bevestigen in je angsten.

TOTDAT je gaat leren dat het helemaal niet om de sales gaat of welke marketingacties je neemt of WAT je dan ook doet. Want wat je menselijke zelf doet, ook DAT is niets meer dan een manifestatie van je bewustzijn.
En je menselijke zelf gaat pas andere dingen DOEN, als je je bewustzijn verandert.

En laten we ook voorop stellen dat het HE-LE-MAAL niet raar is dat veel mensen een hekel hebben aan verkopen.

De meeste overtuigingen worden namelijk geboren in je vroege jeugd.
Wat gebeurde er vroeger als jij je ouders of de leraar op school of je opa en oma of WIE dan ook iets probeerde te verkopen?

Want verkopen is natuurlijk gewoon een “deal” sluiten met iemand.

Zij willen iets van jou, jij wilt iets en dat ruilen we. Meestal diensten, producten, kennis, inspiratie, entertainment of wat dan ook in ruil voor geld.

Dus stel, je wilde vroeger wat. Hoe werd daarop gereageerd?
Werd je aangemoedigt om te gaan voor wat je wilde?
Werd je geleerd hoe je het voor elkaar kreeg om te krijgen wat je wilde?
Om te onderhandelen?

99% kans van niet.

Grote kans dat je werd afgewezen.

“Kindertjes die vragen worden overgeslagen.”
“Je hebt maar te luisteren.”
“Ik wil ook zo veel. Je kunt nu eenmaal niet alles krijgen wat je wilt.”
“Ben je nu WEER aan het zeuren? Ik wil dat je nu ophoudt.”
“Je hebt gisteren al dit of dat gekregen. Het BLIJFT geen feest.”

Zomaar wat opmerkingen die we allemaal te horen kregen vroeger (En die zitten ZO in ons gebakken dat ik merk dat ik zelfs dat soort uitspraken weer bij mijn dochter gebruik.)
En er kunnen nog VEEL meer situaties zijn geweest die je NU beperken met marketing en sales.

En als je op die manier wordt afgewezen, dan doet dat pijn.
En dat deel van je dat veel verlangens of ambitie heeft of wat dan ook, stoot je van je af.

En nu is het tijd om dat deel weer te gaan integreren in jezelf.
JIJ moet je innerlijke kind nu leren om te gaan staan voor wat het wil.
JIJ moet je innerlijke kind nu een ander verhaal gaan vertellen.

Want op bewustzijnsniveau, is er geen verleden. Dat kind met AL die overtuigingen, zit nog steeds IN jouw bewustzijn. TOTDAT jij dat bewustzijn verandert.

Je DENKT dat het over marketing en sales gaat, maar in de kern gaat alles over bewustzijn. AL het andere komt daarna.

De vraag is dus: wat heb JIJ nodig?
Waar wil JIJ in gaan geloven.
Waar wil JIJ niet langer genoegen meer mee nemen?

DUW de angst niet weg. Laat de angst komen.
Sta toe dat dat deel van je weer HEEL wordt. Dus je bent bang om afgewezen te worden?
Of om veroordeeld te worden?
Of WAAR je dan ook bang voor bent.
Maar dat is allemaal een illusie. Want iedere angst is een illusie. Er is maar EEN creërende kracht en dat is liefde.
Dus wat heb je nodig om deze angst in liefde om te zetten?

Stel je angst is de angst dat mensen je afwijzen.
Dat gaat altijd over JOU. JIJ wijst jezelf af en daarom ben je bang dat andere mensen je afwijzen.
En het is niet zo dat je nooit meer afgewezen wordt als je de overtuiging hebt geheeld, maar het doet geen PIJN meer en je gaat er HEEL anders tegen aan kijken.

Dus wat heb je nodig om die angst om te draaien?
Voor welke realiteit mag je nu gaan kiezen?

Een nieuw verhaal kan bijvoorbeeld zijn:

“Voor mijn ideale klant heb ik een geweldige dienst of product wat een grote bijdrage is in hun leven.
Het enige dat ik hoef te doen is connecten met die ideale klant en oprecht kijken of ik hen kan helpen.
Ik dring me nooit op want zij hebben een vrije keuze om iets wel of niet te doen.
En als het nu geen “ja” is, dan is het misschien later WEL een ja. Ik sta er voor open als mijn klant er klaar voor is.
En nee, ik weet niet alles en ik ben niet perfect.
Ik ben een mens, net als iedereen. Maar wat ik wel weet is dat ik gecommitteerd ben om altijd de grootste bijdrage mogelijk te leveren en dat ik oprecht kijk hoe ik mijn klant het allerbeste kan helpen.
En ik weet dat ik goed ben in wat ik doe en dat ik iedere dag meer en meer leer en werk aan mijn persoonlijke en zakelijke ontwikkeling om mijn klant nog beter van dienst te kunnen zijn.
Ik dien mijn klant met hart en ziel en ik ben oprecht betrokken en gecommitteerd om hen de resultaten te laten halen waar ze naar verlangen.”

Je creëert je realiteit met je overtuigingen (met andere woorden: waar je je bewustzijn op richt) en je acties, gevoelens en gedachten zijn een GEVOLG van dat bewustzijn.
In de kern IS er niets anders dan bewustzijn.

Als je dus onzeker bent of klanten wel bij je willen komen, verander dit dus eerst IN je bewustzijn door jezelf een ander verhaal te vertellen.

En iedere persoon is vervolgens een experiment.
Je kunt dan gaan kijken: Welke energie straal ik uit?
Waar ben ik op dit moment bang voor?
Ben ik zenuwachtig?
Ben ik gehecht aan de uitkomst?
Welke overtuigingen heb ik over deze persoon? Waar geef ik mijn regie uit handen?

En dan kun je kijken hoe mensen op je reageren en hoe ze anders op je gaan reageren als je je stap voor stap je bewustzijn verandert.

Je hoeft jezelf NOOIT “op te dringen.”
Dat heeft ook gewoon geen ZIN. Je bereikt er ook HE-LE-MAAL niets mee.
Want als je jezelf “opdringt” dan zul je ongeveer deze overtuigingen hebben:

Ik wil iets verkopen maar ik geloof niet in wat ik doe. Ik denk niet dat het waardevol voor mensen is.
Maar goed, ik MOET verkopen, want anders kan ik geen geld verdienen.
Dus ik “probeer” maar om te kijken of iemand per ongeluk ja zegt.
En ik bied gewoon heel voorzichtig iets aan dan doet het ook niet zo veel pijn als mensen me afwijzen.

Het is een beetje zwart-wit. Maar daar komt het min of meer op neer.
En aangezien je je realiteit creëert met je overtuigingen, kun je je voorstellen wat voor realiteit je daarmee aantrekt. NIET een wenselijke realiteit.

Natuurlijk kennen we allemaal de “verkopers” die hun voet tussen de deur zitten en over mensen heen walsen en mensen manipuleren totdat ze “ja” zeggen.

Maar laten we eerlijk zijn: Dat BEN jij niet.
En je bent ook niet meer de persoon die ja zegt op zo’n type verkoper. Als mensen connected zijn met zichzelf, weten wat ze willen en goed grenzen aan kunnen geven dan kan zo’n verkoper niet eens een meter in de buurt van mensen komen, want die ruiken dat op een afstand.

Zo’n type verkoper heeft geen respect voor mensen en wil gewoon alleen geld verdienen en “scoren.”
Maar dat heeft NIETS met de actie van verkopen te maken, maar gewoon met dat type persoon.
En …. hoe hoger ons bewustzijn wordt, hoe minder dat werkt EN nog belangrijker: hoe minder ook maar een iemand gebruik wil maken van dat soort salestechnieken.
Het is onnodig.

Kortom: ga je werk verkopen vanuit een liefdevolle energie!
Je bent het waard om NOG meer beloond te worden voor wat je doet.
Je bent hier met een reden en je hebt een Missie en die mag je in de wereld zetten zoals dat het allerbeste voor je voelt EN je mag het geld ontvangen om goed voor jezelf en je gezin te kunnen zorgen.

Wil je hier meer over weten vraag dan een van de gratis trainingen aan.
Deze vind je hier.