Loading Quotes...

Hoe bepaal je de waarde en de prijs van je programma’s en diensten?

Aantal keer bekeken 486 Categorie categorie | Bewustwording, Business, Geld, Nieuwe Diensten en Producten

Ik zie heel vaak dat klanten het super moeilijk vinden om de prijzen te bepalen voor hun diensten of producten.

En dat komt over het algemeen omdat het voor de meeste mensen mega lastig is om de waarde te bepalen van wat ze aanbieden.

Dus in deze blog iets meer over hoe je dat nu eigenlijk doet.

De eerste fout die mensen maken als ze hun prijzen gaan bepalen is dat ze gaan kijken hoeveel tijd ze er in stoppen of hoeveel “uur” of content mensen krijgen voor wat ze investeren.
Maar dat is niet waar de WAARDE in ligt.

Als voorbeeld zal ik mijn eigen programma gebruiken dat 1 juli begint: het High Level Geld is Liefde Business Manifestatie Programma.

Het programma zelf bestaat uit 21 korte modules, 20 Q&A Coaching Calls en 5 maanden support in een besloten Facebookgroep.
Daarnaast geef ik nog 2 volledige Elite online programma’s als bonus.

De investering die ik er voor vraag is €2497,00 ex BTW

Maar wat ZEGT dat nu eigenlijk?

De eerste keer dat ik een 5 delige online audio serie bestelde, bijna 3 jaar geleden, betaalde ik daar 97 dollar voor. Het programma ging over hoe je een online cursus kon maken. En dat vond ik MEGA veel geld. Ik ging echt rekenen in mijn hoofd:
“Ik krijg 2,5 en half uur content voor 97 dollar? Maar als zij die aan honderden mensen verkoopt, dan levert dat haar tienduizenden euro’s op. En dat allemaal voor een paar uur werk?”
Het voelde bijna oneerlijk.
Ik had gewoon weerstand om die audio serie te kopen omdat ik het haar bijna niet GUNDE om ZO makkelijk haar geld te verdienen.
Wat zegt dat over MIJ he?
OMG, WAT een grote geldblokkade was dat! Gelukkig heb ik die voor een heel groot deel overwonnen en zie ik nu dat de hoeveelheid geld verdienen helemaal niet lineair is met het aantal uren dat je er in stopt, maar met HELE andere dingen.

Waarbij de belangrijkste is: wat kan jouw dienst of product mensen voor resultaat opleveren?

Toen ik eenmaal met de audio serie aan de slag ging en ik IMPLEMENTEERDE wat ik leerde, toen hielp het me om mijn eigen online cursus af te maken en te verkopen. En ok, ik wist nog niets van marketing en het laten groeien van mijn e-mail lijst, dus ik miste wat ingredienten, maar toch verkocht ik mijn cursus een paar keer en dat leverde me een paar honderd euro op. Ik had dus binnen een maand 300% ROI (Return on investment.)

En stel ik zeg nu tegen jou: “Als je me nu 100 euro geeft en je krijgt volgende week 300 euro van me terug, zou je me dan die 100 euro lenen ja of nee?”

De kans is heel groot van niet als we elkaar niet zo goed kennen. En dat ligt aan een van de 2 redenen:
OF je vertrouwt jezelf niet.
Je hebt in het verleden slechte keuzes gemaakt, je hebt vaker geld geleend en niet terug gekregen of je kan niet altijd goede kansen op waarde inschatten.
OF je vertrouwt mij niet.
Je vertrouwt me simpelweg niet dat ik het resultaat kan leveren en dat je dus je geld niet terug krijgt.

Dit is een MEGA groot inzicht dat ik van mijn lieve vriendin en business buddy Veronique Prins heb geleerd.
Dat mensen wel of niet instappen in je programma’s ligt nooit aan de prijs, maar of ze zichzelf vertrouwen dat ze de ROI er uit kunnen halen of dat ze jou vertrouwen dat jij de waarde kan bieden.

Ik vertrouw mezelf er altijd op dat ik de ROI uit een programma kan halen. Mijn gevoel laat me precies zien waar ik moet zijn op welk moment en als ik ergens in investeer dan werk ik mijn mooie ronde kontje er af om alles er uit te halen wat er in zit.
Heel veel mensen doen dit niet.
Ze BLIJVEN op zoek gaan naar de gouden pil.
Ik vind mijn Gouden pillen OVERAL en dat is ook precies de reden dat ik zo hard groei.

Ok, maar daarover zo meer. Eerst even terug naar de resultaten. Want hoe kom je er nu achter wat de resultaten zijn die je klanten kunnen behalen?

De eerste fout die mensen daarmee maken is dat ze hun waarde af laten hangen van de klanten die de minste of de gemiddeldste ROI uit een programma halen.
En ja, natuurlijk, als je een klant hebt die het werk niet doet, niet op komt dagen voor calls, geen vragen stelt, zich laat leiden door zijn of haar eigen bullshit en geen gebruik maakt van alles wat geboden wordt in het programma, dan zal die persoon geen resultaten halen.

Maar maakt dat jouw programma minder waard? Natuurlijk niet.

Er is altijd een percentage van de klanten die, net als ik, er 100% GEGARANDEERD voor zorgt dat hij of zij de resultaten gaat behalen. En ik zeg dat niet omdat ik slimmer ben dan de rest, of beter, want geloof me, ik haalde nooit hoge cijfers op school en ik ben zelfs een keer blijven zitten!
Ik weet nog steeds niet wanneer ik een d of een t ergens neer moet zitten en het duurt eeuwen voordat ik mezelf een nieuwe gewoonte eigen heb gemaakt.
Het komt omdat ik het besluit neem om er alles uit te halen.
Het komt omdat ik “vooraan in de klas ga zitten,” vragen stel, de content tot me neem en het werk doe. En NOOIT maar dan ook NOOIT genoegen neem met mijn eigen bullshit.
En op basis van DIE inzet, bepaal je dus je prijzen. Niet op basis van de inzet van iemand die er eigenlijk geen zin in heeft, er nog niet klaar voor is en het werk niet doet.
Want die mensen zijn er ook altijd en dat is ook ok.
En er is een groep mensen die hangt daar tussen in.
Die doen wel wat en krijgen ook resultaten, maar geen spetterende resultaten.

Dus als je gaat kijken naar de resultaten die mensen kunnen behalen met jouw dienst of product, welke zijn dat dan en wat zijn die resultaten waard?
Ik laat mensen heel vaak een lijst maken van minimaal 25 dingen die hun programma oplevert aan klanten, zodat ze echt dit inzicht krijgen.

Bijvoorbeeld voor mijn High Level Geld is Liefde Business Manifestatie Programma:

Mensen ontvangen gedurende 5 maanden mijn persoonlijke support en kunnen al hun vragen aan me stellen. Mijn brein en mijn ZIJN staat 5 maanden lang tot hun beschikking.
En alleen dat is al ZO veel waard.
Ik heb namelijk de afgelopen jaren meer dan 100.000 euro geïnvesteerd in coaching en online programma’s. En AL die kennis kan ik dus op je overdragen.
Dat alleen al maakt dit programma technisch gezien meer dan 100.000 euro waard.
Daarnaast heb ik nog meer geweldige resultaten behaald in mijn bedrijf.
Ik heb binnen 3 jaar mijn bedrijf opgebouwd met meer dan 70.000 euro omzet per maand.
Ik heb mijn ideale lifestyle gecreëerd. Ik woon in een villa en ga volgende maand businessclass naar Amerika en nog veel meer!
Ik heb dit jaar 2 mega succesvolle events gegeven.
Ik heb passief inkomen van meer dan 15.000 euro per maand (en groeiende!)
Ik heb online programma’s gelanceerd met 100 aanmeldingen.

EN ik denk dat ik een van de weinige Wet van Aantrekkingskracht experts en geld mindset coaches van Nederland ben (en misschien wel de enige?) die dit soort geweldige resultaten heeft behaald in zo’n korte tijd.
Dus wat is dat allemaal wel niet waard?
Wat is het je waard als je leert hoe je in een paar jaar tijd zo’n leven op kan bouwen?

10.000 euro?
50.000 euro?
100.000 euro?
Of misschien helemaal niets omdat je dus OF mij niet vertrouwt dat dit allemaal echt is en dat er vast een of ander geheim is dat ik NIET met je ga delen in dit programma OF dat je jezelf niet vertrouwt omdat je het tot nu toe nog niet is gelukt om het rendement uit je investeringen kunt halen.
Of misschien helemaal niets omdat je geen ondernemer bent en nooit wilt worden en dus een business programma niet interessant is.

Maar als je weet dat je een business wilt opbouwen vanuit je zielsmissie.
En je weet dat je daar een heleboel geld mee wilt verdienen. MEER geld dan de meeste andere mensen.
Je hebt verlangens om een te gekke lifestyle te creëren.
Je wilt je niet meer tegen laten houden door je eigen blokkades of de bullshit blokkades die anderen dag in, dag uit naar je toegooien.
Je wilt je omringen met mensen die dezelfde dromen en doelen hebben als jij en er voor je zijn en je aanmoedigen.
Je kunt je 5 maanden lang onderdompelen in mijn energie die in de audio’s zit, de video’s en de Facebookgroep EN dus iedere dag mijn brein “picken.”
Je wilt dat ik in de Q&A’s je energie (je ziel!) lees en super snel tot de kern doordring van wat er werkelijk aan de hand is?
Je leert programma’s te creëren en lanceren.
Je leert passief inkomen te verdienen.
Je gaat echt doorbraken ervaren in je geldmindset.

Wat zou dat dan waard zijn voor je?

En dan heb ik het hier over geld en business, maar wat ik ook ervaar is dat mensen ook op allerlei andere gebieden van hun leven prachtige shifts ervaren. Bijvoorbeeld op het gebied van relaties. Dat ze weer ECHT met hun partner kunnen praten.
Dat ze elkaar voor de eerste keer ECHT weer begrijpen.
Dat ze eindelijk de woorden kunnen vinden om hun partner uit te kunnen leggen wat het werkelijk betekent om een krachtige creator te zijn.
En hoe dat komt? Omdat mijn eigen relatie met mijn lieve Bob uitstraalt op de energie van de groep. Omdat mensen dat waarnemen en er vragen over stellen. Omdat ik er veel over deel in Q&A Calls.

EN GA ZO MAAR DOOR!

En dan heb ik het nu alleen maar gehad over wat ik de afgelopen 3 jaar geleerd en bereikt heb, maar ook alles daarvoor is waardevol:
De coaching opleidingen die ik gevolgd heb, mijn studie HRM management.
De 10 jaar dat ik als coach in loondienst heb gewerkt en de honderden mensen die ik daar heb geholpen om hun baan te vinden EN te houden.
Het feit dat ik sinds mijn 22e obsessief alles heb geleerd en gelezen en ieder online programma heb gevolgd over de Wet van Aantrekkingskracht en het creëren van onze realiteit. Eigenlijk heb ik hier een Masters opleiding in gevolgd, ook al bestaat die niet. Ik heb hem zelf gecreëerd. En ik denk dat er bijna niemand is in Nederland die ZO veel kennis tot zich heeft genomen op dit onderwerp en die kennis kan overdragen op een manier dat je nog daadwerkelijk begrijpt waar het over gaat.

En afgezien van mijn eigen resultaten heb ik mega veel resultaten gebracht aan mijn klanten. Ik heb tientallen testimonials op mijn website en video testimonials op you tube met de meest geweldige resultaten:
Meer geld, van een verdubbeling van omzet tot een vertienvoudiging van omzet.
Programma’s die gecreëerd worden en gelanceerd worden.
Missies die duidelijk worden.
En ga zo maar door!

En wat is dat dan waard?

Stel jij hebt die verlangens en je wilt dat creëren. Wat is het dan waard voor je om te weten dat je daar dit jaar hele grote stappen in wilt nemen?

Voor mij persoonlijk was het de afgelopen 3 jaar alles waard om te leren hoe ik dat eindelijk kon doen. Daarom heb ik de afgelopen 3 jaar ook meer dan een ton in mezelf geïnvesteerd. Maar die ton gaat me dus dit jaar waarschijnlijk een miljoen opleveren.

Dus als je bedenkt dat met alles wat ik je kan leren in het High Level Geld is Liefde Business Manifestatie programma een omzet van een miljoen kan draaien (of enige en alle andere resultaten die ik hierboven heb genoemd) wat is dan in Godsnaam 2497 euro????

En DAT vind ik dus een geweldig concept.
Ik wist dit intuïtief altijd al, maar mijn lieve coach Fred heeft het ZO duidelijk onder woorden kunnen brengen de afgelopen week:

“If you give people more then they paid for, you will receive more then you worked for.”

Een van mijn andere coaches mailde me nog: “Maartje, ik had even naar je salespagina gekeken, maar is de prijs wel hoog genoeg?”

En nee. Natuurlijk komt de prijs bij lange na niet in de buurt van wat het programma WAARD is. Maar voor mij voelt het super goed om op deze manier mijn business in te richten.
Dat doe ik ook met mijn Geld is Liefde Community. Mensen betalen 77 euro per maand om toegang te krijgen tot tienduizenden euro’s aan content.
Dat SLAAT nergens op. Maar ik WEET dat, hoe meer mensen ik help om succesvol en rijk te worden, hoe meer succes en rijkdom ik zelf zal ervaren.

Alles dus vanuit het volgende uitgangspunt: Ik geef mensen meer dan waar ze voor betaald hebben en ik krijg altijd meer geld dan waar ik voor gewerkt heb.

En OMG wat is dat waar!
Ik geef mensen altijd MEER als ze eenmaal deelnemen aan programma’s.
Ik geef gratis tickets voor mijn events weg.
Ik sluis mensen gratis door naar een volgend programma.
Ik verleng programma’s.
Ik bied bonussen aan als ik voel dat dat is wat mensen nodig hebben.
En ga zo maar door.

En kijk eens naar deze blog. Ik weet zeker dat ik hier een paar inzichten heb gedeeld waardoor er een aantal mensen zijn die hun prijzen verhogen of opeens hun programma’s en diensten kunnen verkopen omdat ze de waarde er van zien.
En dat met een GRATIS blog.
Ik had van wat ik je leer in deze blog ook een online workshop kunnen maken van 97 euro.
Maar dat doe ik niet. Want ik wil dat je denkt: “OMG, als ik DIT al leer in Maartje haar gratis content, wat zal ik dan wel niet kunnen leren van haar betaalde content?”
Geloof me: ONEINDIG veel. The sky is the limit!!!

Ik stel mezelf altijd de vraag: hoe kan ik meer waarde leveren?
En ik verdien steeds meer en meer en meer, dus kennelijk werkt het.
En er zit geen grens aan wat ik leer en wat ik anderen kan leren omdat ik mezelf altijd blijf ontwikkelen.
Ik heb gisteren van mijn coach een MEGA gave tool geleerd die mijn mindset mega heeft geshift in een uur tijd. Ik voelde me echt on top of the world na dit proces. EN ik heb de toestemming om het in mijn High Level programma te mogen gebruiken.
Ik denk echt dat wat ik heb geleerd uit dat proces ik EINDELIJK de sprong naar 100.000 euro per maand kan gaan maken.
Dus wat is het waard om DAT proces van mij te mogen leren?
En nee, ik ga echt nog niet vertellen wat het is. Je moet het gewoon zelf ervaren 🙂

En, ondanks al die geweldige resultaten, ben ik echt niet 80 uur per week aan het werk.
Ik heb over het algemeen best wel veel tijd voor mezelf, voor mijn gezin en mijn vrienden en doe echt leuke dingen.
Het kan echt vanuit flow, overgave en Goddelijke inspiratie.

EN vanuit het zien van je waarde.
Want als je je waarde niet ziet en je vraagt niet de prijs die goed voelt EN je houd je energetische deur voor mensen dicht omdat je niet vertrouwt dat je ze de waarde kan geven, dan zul je ook niet de prijzen kunnen vragen die passend zijn EN de aanmeldingen krijgen waar je naar verlangt.

Dus nu de uitnodiging aan jou om eens te kijken wat de waarde is van jouw diensten en producten hoe ik dat in deze blog voor mijn programma heb gedaan.
Ga eens opschrijven welke resultaten je zelf hebt gehaald. En plak daar eens een waarde op. Dat hoeft niet de prijs te zijn, want hoe mooi is het als mensen echt het gevoel hebben dat ze mega veel waarde krijgen voor hun geld?
En kijk naar alles wat je zelf hebt geïnvesteerd, voor al je mooie talenten en kennis en voor alle mooie resultaten die je al bij klanten hebt bereikt.