De grootste reden voor wisselende (of te weinig) inkomsten bij Intuïtieve en hooggevoelige ondernemers
In deze blog ga ik de grootste reden met je delen betreft iets dat ik HEEL vaak zie gebeuren bij intuïtieve en hooggevoelige ondernemers:
Ups en downs in de inkomsten OF structureel te weinig inkomsten.
Dus dit is wat er aan de hand is:
We creëren onze realiteit met ons bewustzijn. Je bewustzijn is een stroom van energie. Dus dat klinkt een beetje vaag en dat is voor veel mensen nog lastig om mee te creëren.
Voor onze denkende en redenerende geest is dat nog moeilijk om te “vatten” en mee te creëren.
Het laagje onder ons bewustzijn, zijn onze overtuigingen.
Onze overtuigingen bepalen onze gedachten.
Onze gedachten bepalen onze gevoelens.
En dit alles bepaalt onze acties en uiteindelijk helemaal aan de bodem onze resultaten EN onze fysieke omstandigheden.
Als mensen zijn we ons nog onvoldoende bewust van HOE we onze realiteit creëren.
Het is mijn persoonlijke missie om daar verandering in te brengen.
Vandaar ook deze blog 😉
We zijn getraind om te kijken naar wat we DOEN.
Maar zoals je ziet, ligt dat vrij laag op de ladder van Creatie.
Uiteraard is het mogelijk om andere acties te nemen en vanuit daar je bewustzijn te veranderen.
MAAR het is de lange weg en het kost je veel tijd en moeite. Niet handig dus als je NU andere resultaten wilt bereiken.
Dus wat er vaak gebeurt is dit:
Een ondernemer heeft te weinig omzet.
Hij of zij stelt zichzelf de vraag: wat kan ik DOEN om dat te gaan veranderen?
De Wet van Aantrekkingskracht schiet in werking. Immers: vraag en het wordt gegeven.
Dus het brengt nieuwe strategieën en technieken op hun pad die ze kunnen gaan implementeren, dus DOEN.
Ze stellen een HELE brede, niet specifieke vraag. En technisch gezien kan ALLES helpen om meer omzet te creëren.
Dus OF die specifieke techniek of strategie voor hen werkt en of het FUN voor ze is om het te implementeren en of het AFGESTEMD is en of het gaat WERKEN, dat is NIET waar ze om vragen. Dus dat is helemaal geen garantie.
Maar goed, ze weten dat er iets moet veranderen, dus ze gaan iets anders DOEN.
Of ze maken een soort van plan om nu ECHT iedere dag op te komen dagen op social media.
Of ze plannen een lancering.
Of een nieuw marketingsysteem.
Of WAT dan ook.
Misschien schiet het inkomen even omhoog omdat ze hun alles geven en HEEL even GELOVEN ze dat het werkt.
Maar als ze niet dat geloof vasthouden of de acties zijn niet acties die ze vol kunnen houden omdat ze bijvoorbeeld een van deze dingen gaan denken, dan stokt het ook weer:
Ik word er niet echt happy van.
Het levert me geen energie op.
Ik vind het niet leuk om te doen.
Ik zie de WAARDE er niet van in.
Het is niet wat ik vanuit mijn Ziel BEHOOR te doen.
En vooral intuïtieve ondernemers zijn super gevoelig voor energie en hun Ziel is allang op het punt dat ze eigenlijk alleen maar hun eigen afstemming kunnen volgen.
Zodra ze dat NIET doen ervaren ze allerlei vormen van contrast.
Ze kunnen niet (meer) ALL IN gaan op de nieuwe weg die ze hebben gekozen, want het is eigenlijk helemaal niet wat ECHT bij ze past.
Ze marketen hun business met minder energie en minder liefde. En klanten merken dit (zij het onbewust) en voelen zich veel minder aangetrokken tot hun diensten en producten.
Ze worden moe, hebben minder “zin” om de business te doen en sommige ondernemers zie ik zelfs ziek worden.
Er is feitelijk niet veel aan de hand.
Ze hebben gewoon nog niet het BEWUSTZIJN verandert, dat voor meer geld of omzet moet zorgen.
Maar de conclusie die ze meestal maken, ligt OOK op het niveau van acties, persoonlijkheid of identiteit:
“Ik ben niet goed genoeg.
Zie je, dit lukt OOK al niet.
Wanneer gaat het dan OOIT werken voor me?
Ik kan niet ALL IN gaan zoals ik sommige mensen zie doen, ik ben er te gevoelig voor, DUS dit gaat nooit lukken voor mij.
Het is niet “meant to be.”
Of WAT voor conclusie ze er dan ook aan koppelen.
Maar dat is NIET wat er aan de hand is.
Het is eigenlijk heel simpel.
Je BEWUSTZIJN creëert je realiteit.
Je OVERTUIGINGEN creëren je realiteit.
Je Ziel heeft een pad voor je uitgestippeld en zolang je dat pad volgt, dan voelt het afgestemd en dan “stroomt” het.
Maar als je tegen die stroom in gaat zwemmen, dan ervaar je contrast.
En je Zielsverlangens geven aan waar je heen mag bewegen.
Het zijn dan alleen je overtuigingen (en dus waar je je bewustzijn op richt) wat je tegenhouden om dat pad te volgen.
Er zijn HEEL veel overtuigingen die ik dag in, dag uit zie bij intuïtieve ondernemers:
“Ik MOET iedere dag op komen dagen op social media, ANDERS kan ik mijn omzet niet halen.”
“Ik moet HEEL veel content creëren, anders doe ik niet genoeg.”
“Ik moet iedere dag mailen naar mijn lijst, net als andere “grote namen.”
“Ik moet heel zichtbaar zijn en overal op komen dagen, anders weten mensen niet wie ik ben.”
“Ik moet netwerken en overal mijn visitekaartjes uitdelen om klanten binnen te halen.”
“Als ik de volgende sprong wil maken met mijn omzet moet ik een groot team opbouwen.”
“Als ik succes wil bereiken moet ik eerst een paar jaar 80 uur per week werken.”
En ga zo maar door.
En als dat is wie je BENT en je wordt er BLIJ van en het voelt afgestemd. Dan is er NIETS aan de hand.
Je weet wat je verlangens zijn.
Je volgt jouw pad.
Je hebt de overtuiging dat dat werkt.
En je haalt je resultaten.
Maar er zijn maar een handjevol mensen die ik dat zie doen voor wie dat ECHT werkt.
En als jij die mensen ook kent, dan weet je inderdaad dat ze allemaal een ander pad hebben.
Ze DOEN niet allemaal dezelfde dingen.
Maar wat ze WEL gemeen hebben is dat ze GELOVEN in wat ze doen.
En het HOORT ook bij ze.
En omdat ze DOEN wat bij ze HOORT, kunnen ze het ook consequent doen.
Het is niet dat ze een tijd er vol voor gaan en dan weer afzwakken.
Het is OOK niet dat ze iedere dag dezelfde dingen doen. Sommige dingen doen ze maar een keer in de paar maanden, maar ze DOEN ze wel.
Ze volgen hun afstemming.
Ze volgen de reis van hun ziel.
Ze zijn afgestemd op wat er DOOR hun heen wil ontstaan.
En dat kan van alles zijn.
Maar dat ligt niet aan de dingen die ze doen. Dat ligt aan hun BEWUSTZIJN over de dingen die ze doen.
In de kern zijn ze gewoon ZICHZELF.
Hun WERKELIJKE zelf. Ze zijn HEEL erg connected met hun Ziel.
JIJ kijkt alleen naar hun acties, maar kijk eens iets verder. Kijk eens naar de OVERTUIGINGEN die ze hebben over hun leven, success en iedere dag op komen dagen.
De valkuil is vaak om te denken dat er allerlei andere dingen nodig zijn om bij het volgende level te komen. Ik ben OOK in die valkuil gestapt.
Ik dacht dat ik een groot team nodig had en nog allerlei andere dingen.
Dat kwam allemaal vanuit mijn Ego, NIET vanuit mijn Ziel.
Als ik kijk naar de ACTIES die me in het begin 100 euro per maand opleverde, zijn dat dezelfde acties die me nu tienduizenden euro’s per maand opleveren:
Programma’s creëren, bloggen, aan mijn lijst bouwen en mijn lijst e-mails sturen, af en toe een video, af en toe een lancering en af en toe een funnel, met in de kern: Mensen “GEWOON” leren hoe we onze realiteit creëren.
Het ENIGE dat er WEL veranderd is, is mijn bewustzijn; de overtuigingen die ik OP mijn realiteit projecteer.
Het gaat niet om wat je DOET.
Het gaat om je OVERTUIGINGEN.
Veel intuïtieve ondernemers geloven dat wat ze van nature doen en wat afgestemd is niet goed genoeg is.
Ze geloven dat dat niet de resultaten gaat geven waar ze naar verlangen.
Ze nemen mensen (of mij!) als voorbeeld die totaal anders zijn dan henzelf en denken dan dat ze exact hetzelfde moeten doen als die mensen om hetzelfde resultaat te halen, OOK al is dat niet wat bij ze past.
Ze hebben de overtuiging dat ze niet “gewoon geld kunnen verdienen” met hun missie.
Ze geloven dat ze professioneler of zakelijker moeten worden of meer van dit of dat moeten doen.
Of dat ze iedere dag op social media moeten zijn.
Of op WAT voor manier ANDERS moeten ZIJN dan dat ze ZIJN.
En ANDERE dingen moeten doen dan dat ze doen.
En DAT is het WERKELIJKE probleem.
Want als je dat GELOOFT en je DOET het vervolgens niet, dan geef je jezelf dus de boodschap: “Ik haal dus nu mijn omzet niet. Want ik doe niet wat ik vind dat ik behoor te doen.”
En aangezien je je realiteit creëert met je overtuigingen zie je die overtuiging vervolgens weerspiegelt in je realiteit.
En dan heb je 3 keuzes:
OF je doet gewoon wat je denkt dat je moet doen zodat je je omzet haalt (wat afgestemde Creators zelden kunnen.)
OF je stelt je doelen bij naar beneden (Wat je waarschijnlijk niet WILT doen.)
OF je kiest voor optie 3:
Je kijkt naar wat er van NATURE door je heen wil ontstaan. Wat een aanbod en strategie is die helemaal afgestemd is.
Je onderzoekt waar van nature jouw passie en je enthousiasme ligt.
Je gaat leren hoe je afgestemd kunt ondernemen.
Je kijkt aan welke acties je je aan kunt committeren, no matter WHAT.
Je kijkt wat er op ieder moment door je heen wilt ontstaan.
Je heelt je beperkende overtuigingen zodat je zeker weet dat je je afstemming volgt en niet je angsten (zoals de meeste mensen nog doen.)
En dan ga je geloven dat je DAARMEE de resultaten kunt halen waar je naar verlangt! En dan ga je DIE shift maken. Stap voor stap.
Liefs Maartje