Ok, wees gewaarschuwd, dit wordt een felle blog want ik voel het vuur in me branden 🙂
Dus dit is de deal. Ik ben met een paar dingen helemaal klaar. Gelukkig heb ik van mijn lieve en inspirerende coach Kat geleerd dat ik zelf kan bepalen met welke klanten ik wel of niet samenwerk. Zij schreef laatst DEZE post
over hoe zij een van haar klanten ontslagen had:
https://www.facebook.com/kat.loterzo.1/posts/750071741828899

En het is niet de eerste keer dat ze een van haar klanten ontslaat omdat ze niet 100% met ze resoneert.
En ook succesvolle kunstenares en ondernemer Leonie Dawson heeft een keer een MEGA goede blog geschreven over waar je je aan moet houden als je haar klant wil zijn.
Deze kun je hier lezen: http://leoniedawson.com/how-to-not-get-fired/

En dat inspireert mij om vandaag zelf weer eens even wat nieuwe persoonlijke grenzen te stellen wanneer ik wel of niet met klanten co-creëer.
En ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen.
Ik raad iedereen aan om de algemene voorwaarden voor jouw bedrijf keer op keer opnieuw vast te stellen. Iedere keer als je merkt dat je niet goed afgestemd bent en er komen klanten jouw veilige ruimte binnen waar je niet mee resoneert, dan mag je nieuwe energetische grenzen trekken.
En dat is precies wat ik met deze blog doe.
Ik heb het een paar maanden geleden ook gedaan en nu is het weer tijd om wat zaken aan te scherpen. Er zijn namelijk de laatste tijd een paar dingen gebeurt die ik ZO niet ok vind en ik wil die mensen laten weten dat ze niet meer welkom zijn bij mij.
Ze zijn niet meer welkom om mijn energie te NEMEN, zonder hun eigen verantwoordelijkheid te NEMEN.

Dat doen mensen namelijk vanuit schaarste en dat wil ik dus niet aanmoedigen.
Iedereen die NIET zijn verantwoordelijkheid neemt met betrekking tot het betalen van de factuur, maar wel bezig is met: wat kan ik hier halen en wat kan ik hier krijgen, is niet meer welkom.

Een greep uit de uitspraken die ik deze week heb gehoord:

“Ik betaal deze facturen niet, want ik heb geen gebruik gemaakt van het programma.”
“Ik betaal deze factuur niet. Ik heb in mijn bedrijf een niet-goed-geld-terug garantie dus ik laat het hier bij voor nu.”
“Ik heb me alleen aangemeld voor de gratis maand en ik wil niets betalen. Ik weet dat ik zelf op moest zeggen en dat ik niet op tijd was, maar ik wil hier geen gebruik van maken en ik ga niet betalen.”
Of iemand die de gratis maand besteld had en vervolgens pas ruim een maand later op wilde zeggen en weigert de factuur te betalen omdat hij schulden heeft. Maar dan WEL een post plaats in mijn gratis groep waarin hij advies vraagt over hoe hij een bank kan manifesteren die hij gezien heeft en graag wil kopen.
Of mensen die hun factuur bij mij niet betalen en zich vervolgens wel aanmelden voor een ander programma.

Dat soort dingen zijn NIET ok.
En ik wil iedereen die een factuur bij me open heeft staan en er moeilijk over aan het doen is, dit laten weten:

Je bent ergens ingestapt. Je hebt jezelf opgegeven. Alle algemene voorwaarden staan super duidelijk op mijn site EN ik verwijs er ook altijd naar op de salespagina.
Dat je het niet leest en je zo maar ergens voor aanmeldt en dan staat te kijken dat je een factuur ontvangt, is niet mijn probleem.
Dat je vervolgens geen gebruik maakt van de dienst, is ook niet mijn probleem.

Eerlijk gezegd is dat waarschijnlijk precies de reden dat je geen geld hebt. Want ik kan je dit vertellen: waar je qua tijd en focus in investeert, komt bij je terug.
Als je je tijd investeert in klagen dat dingen niet eerlijk zijn of dat je zo zielig bent of dat ik een geldwolf ben of WAT DAN OOK voor negatieve crap, dan is dat wat er bij je terug komt.
Er gaat GEEN elfje bij je op de stoep komen die tegen je zegt: “Ah, arme jij. heb je het zo zwaar? Niet huilen hoor. Hier heb je een zak geld. Vanaf nu aan zal het leven anders zijn en zul je alleen nog maar gelukkig zijn.”

Nee, geld is een WAARDE uitwisseling. En geloof me: ik ben van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat, 365 dagen per jaar bezig met de vraag: hoe kan ik mijn klanten waarde bieden? Hoe kan ik ze NOG meer meegeven?
Wat kan ik ze nog brengen?
Hoe kan ik vandaag ook weer een bijdrage voor ze zijn?
Welke content zou waardevol voor ze zijn?
En wat is er nog nodig om het makkelijker voor ze te maken?
Nieuwe systemen, een nieuwe online omgeving, nieuwe branding, een duur webinarprogramma, een community manager, een ICT specialist, Masterclasses, Mails die binnen 24 uur afgehandeld worden en GA ZO MAAR DOOR.

Mijn bedrijf is mijn ALLES.
Het is mijn passie en mijn obsessie en ik ga kosten nog moeite uit de weg om dit het beste geld manifestatieprogramma in Nederland te maken. En straks van de hele wereld.
En ik ben van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat bezig om dat doel te bereiken.
Ik investeer MEGA veel geld in mezelf en in mijn bedrijf. Ik investeer minimaal iedere maand 6000 euro in mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling zodat ik NOG meer waarde in mijn bedrijf kan stoppen. En dat is minimaal, want soms is het wel 10 tot 15.000 euro.
En denk niet dat dat geld bij mij WEL op een plank ligt stof te happen.
Dat moet ik verdienen. Daar moet ik voor werken, net als IEDEREEN.

Maar dat is dus de intensiteit waarmee ik mijn bedrijf creëer.
En ik merk dat het me kwaad maakt als mensen hun “end of the deal” niet serieus nemen.
Ik merk dat het me kwaad maakt als mensen dat niet op waarde schatten.

En ik heb besloten dat ik daar niet langer in mee ga.

Met mijn bedrijf zorg ik voor mijn gezin, voor de kinderen van mijn kind, voor mijn familie en voor de mensen die voor me werken en alle andere projecten die ik steun in geld en energie.
En dat is me HEILIG.
Dat neem ik HEEL serieus.
En er is tussen mijn klanten geen plek meer voor mensen die dat niet serieus nemen.

Ik weiger om mee te gaan in het affirmeren van te kort.
En ik weiger om de energie nog langer op die manier weg te laten lekken.

Wat je uitstraalt komt bij je terug en wat voor boodschap geef je het Universum mee als je weigert om facturen te betalen?
Dat je geen geld hebt?
Dat het moeilijk is om geld te verdienen?
Dat je NIET de krachtige creator bent die je werkelijk bent?
Dat het “rechtvaardig” is omdat ik meer geld verdien dan jij?

Wat ik OOK niet ga doen is achter de facturen aanrennen. Ook DAT is het me niet waard.
Wat ik praktisch WEL ga doen, dat ga ik hier ook niet delen, dat staat vermeld in mijn algemene voorwaarden, die ik vanaf vandaag ook gewoon super serieus ga naleven.

Ik ga me afstemmen op mensen die de waarde van mijn werk zien.
Ik stem me af op mensen die zien en ervaren hoe transformerend mijn werk is.
Ik sta alleen maar open voor mensen die de energie uitwisseling eren en met liefde en op tijd hun facturen betalen.
Ik stem me af op mensen die een committment hebben gemaakt om hun geldshit te clearen en die daar super veel verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik stem me af op de mensen die het WERK doen dat er voor nodig is om in te tappen op overvloed.
Ik stem me af op de mensen die houden van mijn power en mijn passie en die 100% met me resoneren.
Ik stem af op toffe, coole mensen die net als ik grootsheid willen bereiken en respect hebben voor iedereen die grootsheid wil bereiken.

Voor iedereen die daar niet in past, is geen ruimte meer.
Die mensen laat ik nu energetisch los.
Ik blokkeer ze.
Ik verwijder ze van mijn e-mail lijst.
Ik ontsla ze als mijn klant.
Ik verwijder ze uit mijn gratis facebookgroep.
Ik zet ze op mijn “zwarte lijst.”
Er is simpelweg geen ruimte meer voor hen in mijn leven.

Als je niet de energie-uitwisseling eert die we overeen zijn gekomen, dan mag je geen gebruik meer maken van mijn gratis diensten en producten en mag je ook in de toekomst niets meer van me kopen.
ZO simpel is het.

Mijn team is er om mensen te dienen en niet om de discussie aan te gaan met mensen die het niet serieus nemen.
Ik eer mijn energie en de energie van mijn team. Zij zijn te waardevol om op deze manier behandelt te worden. Mijn team staat 7 dagen per week voor iedereen klaar en ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat ze niet op die manier gerespecteerd worden.
Jouw factuur betaald hun salaris. Zo simpel is het.

Maar IK bescherm mijn team.
Geld is energie en zij hebben nu super duidelijke richtlijnen gekregen over wat we doen met mensen die niet betalen. Zodat ze daar zo min mogelijk energie in verliezen.
Het is Godzijdank niet mijn karma of dat van mijn team als mensen hun factuur niet betalen. Het is het karma van de mensen die er voor kiezen om hun factuur niet te betalen.
ZIJ kiezen er voor om een uitwisseling van energie niet te eren.
ZIJ kiezen er voor om een energie in de wereld te zetten vanuit tekort of vanuit “laksheid” of “gelijk willen hebben.”
Wij trekken nu simpelweg een stevige energetische grens, doen wat er voor nodig is om afscheid te nemen van die mensen die dat niet respecteren en stemmen ons af op wat we WEL willen creëren.

En denk niet dat ik alleen mijn team eer, nee ik eer de investering ECHT die mijn klanten doen. En dan bedoel ik ook dat ik hun investering EER.
Ik maak een diepe, oprechte buiging voor mensen die in zichzelf investeren EN het comitment van die investering eren, want ik weet hoeveel het van ze kan vragen.
Ik ben iedere dag bezig met de vraag: wat kan ik doen om ook vandaag die investering weer te eren door waarde te bieden en content te creëren en ze verder te helpen?
Sterker nog: ik eer hun investering zo erg, dat ik vind dat ik hen bescherm door de toegang te ontzeggen tot al mijn content (betaald of gratis) als mensen die investering niet net zo eren als ik.

Eigenlijk is het echt heel simpel: Het is MIJN huis en het zijn MIJN regels.
In mijn facebookgroep, mijn bedrijf, mijn mailbox en bij al mijn programma’s gelden mijn regels. Ik hoef me nooit te verantwoorden voor de keuzes die ik maak. Ik heb het recht om in mijn facebookgroep posts te verwijderen en ik hoef daar nooit verantwoording voor af te leggen.
Ook als mensen onaardig zijn of me beledigen of een van de klanten en andere mensen waar ik van hou, dan knikker ik ze er voortaan zonder pardon uit.
Zelfs als iemand eigenlijk niets bijzonders doet, maar als ik gewoon niet met ze resoneer of ik denk dat zij niet met mij resoneren, dan mag ik ze ontslaan.
Mijn energie is TE belangrijk en ik heb TE veel belangrijke dingen te doen om niet super zorgvuldig met mijn energie om te gaan.

En misschien denk je dat dit hard is, of dat ik een bitch ben. Dat kan en dat mag.
Het enige dat ik doe is mijn energie, die van mijn team en die van mijn toffe klanten die de investering WEL eren, beschermen.
Als deze boodschap of mijn energie niet met je resoneert, gun het jezelf dan ook om mensen om je heen te verzamelen waar je WEL mee resoneert.
Gun het jezelf om mij los te laten.

Gun het jezelf om JOUW algemene voorwaarden neer te zetten in je business.
Laat je inspireren door de blogs van Leonie en Kat en door mijn nieuwe energetische grenzen en laat eens wat mensen los die JOU niets brengen.
Dat mag!
Je bent TE waardevol en te bijzonder om een deurmat te zijn.
Jouw werk is te waardevol om gratis weg te geven. Dat betekent niet dat je niet mag geven, want ik geef een TON, maar geef de dingen waartoe je je geïnspireerd voelt. Geef niet vanuit angst dat mensen je niet lief vinden of vanuit tekort omdat je bang bent dat mensen geen geld hebben of het geld er niet voor over hebben. Dat is namelijk nooit waar.

Geef jezelf de ruimte om de dingen op JOUW manier te doen.
Dat je iets KAN doen, betekent niet dat je het ook MOET doen.
Je HOEFT niet op iedereen zijn Facebook bericht te reageren.
Je HOEFT niet mensen hun persoonlijke berichtjes te beantwoorden.
je HOEFT mensen niet gratis te coachen via e-mail of in de facebookgroep. En zelfs als ze betalen mag je nog grenzen stellen aan wat je wel en niet voor ze doet.
En je mag de algemene voorwaarden ook weer bijstellen als je je daartoe geroepen voelt.

En het mooie? Jouw ideale klant zal je snappen EN zal je er voor aanmoedigen EN JUIST van je houden omdat jij die ruimte inneemt.
Zij willen die ruimte namelijk OOK aan zichzelf geven.

En degene die er om zeurt en die zich tekort gedaan voelt? Die is nu nog niet in staat om zijn of haar eigen verantwoordelijkheid te nemen. En dat is ok. Zij hebben alle recht en alle vrijheid om te denken, te voelen en te vinden wat ze willen, maar je hoeft het niet toe te laten in JOUW realiteit.
En dus mag je ze ontslaan als klant.
En daar hoef je totaal geen verantwoording over af te leggen.

En voel je nu: JA, ik BEN die ideale klant. Ik ben die krachtige creator die MEGA toffe dingen gaat doen en zijn of haar aandacht gaat richten op overvloed en mogelijkheden?
Mijn Geld is Liefde Community is de komende dagen open voor nieuwe aanmeldingen. En ik heb een paar hele vette bonussen voor de mensen die zich als eerste aanmelden.
In de Community stel ik een ton content beschikbaar om jou te helpen met het helen van je geldblokkades zodat je het leven kan gaan leven waar je voor geboren bent.
Je krijg letterlijk toegang tot duizenden euro’s aan content voor slechts 50 euro ex BTW per maand. HIER kun je er alles over lezen:

https://maartjekoper.nl/geld-is-liefde-community/

By |2018-06-13T10:18:42+00:00februari 17th, 2017|Business, Discipline en Doorzettingsvermogen, Doelen en Dromen realiseren, Geld, Moed en Angst|Reacties uitgeschakeld voor Ben jij dit type klant? Dan ben je niet (meer) welkom bij mij!